Followers

Pages

Wednesday, January 23, 2008

if i cOuld turn back time part III









zeti, my bestfriend since i was a child

citer flash back aku lOm berakhir lagi.. hehehe.. nampak tak gambar kat atas tuh.. itu la bestfriend aku time aku sekOlah sampai la sekarang..

nama dia ni.. sh. zeti irza.. aku panggil dia zeti je.. aku berkawan baik ngan budak nie sejak kecik lagi.. tambahan kita Orang ada pertalian darah tak sedarah la.. susah aku nak explain.. lebih kurang ada la bau2 an.. hehehe.. yang aku nak flash back ni tentang kisah2 hidup aku ngan minah ni lahh.. masa dedOlu kan hehe.. dia ni kira smart gak lah time sekOlah.. bijak Orang nya.. dan kelam kabut wahahahaha.. suka bertanya kenkadang sampai naik rimas aku dibuatnya wahahaha..

banyak kenangan bersama yang kita Orang yg tak bOleh dlupakan ketika di tingkatan tiga atau dalam bahasa perancis nya.. fOrm three.. hehehe.. even kalau berjumpa time2 sekarang nieh, masih gak bukak cerita lama pehtu gelak sakan rasa cam nak berderai gigi kita Orang.. ntah pa pe lah.. nanti kang suami dia bleter.. kOrang berdua ni kalau dah berjumpa, asyik wat siaran ulangannnn je.. naik jemu lahhh.. wahahaha dia jemu.. tapi kami tak jemuuuuuu wakakakakaka...
masa fOrm 3 dulu, dia selalu tidO kat umah aku.. aku pun selalu tidO kat umah dia.. lebih kurang cam tak leyh berenggang lah.. tapi yang bagusnya tentang kita Orang nie.. biasanya kalau dah duduk sama2 tu.. wat keja rumah sama2.. wat assigment sama2.. mengumpat bergOssip pun dah tentulah sama2.. takkan bergOssip sOrang2 kan.. kang Org kata sewel lak wahahaha.. g tuitiOn pun sama2.. g sekOlah pun tak sama Ok.. cuma berjumpa je dalam kelas.. duduk sama2 lah ahaha.. kalau beli buku cerita pun sama2.. masa tu favOurite authOr kita Orang ialah R.L Stine ngan christOpher pike.. pehtu berlumba2 la baca buku.. the next day kita Org tukar2 buku lak.. hehehe.. hari yang seterusnya kita Orang mengulas balik apa yang dah dibaca.. cam tu lah lebih kurang.. wahhh kalau la aku cam tu sekarang kan.. isk isk.. if i cOuld turn back time ... hrmmm...



surat
Ok.. masa aku fOrm 3 dulu.. aku pun blajar berbOipren.. tapi cinta mOnyet pepaham lah.. cinta dalam telefOn je.. hehehe budak laki tu blajar kat sekOlah lain.. yang jadi Orang tengah nya si zeti ni lah.. pengantara.. bila satu hari kita Orang dapat tau yang bOipren aku tuh ada simpan pOmpuan lain, zeti ni gak lah yang tOlOng aku karang surat utk attack budak pOmpuan tu.. si zeti ni plak karang surat cam kutuk2 la budak pOmpuan tu.. yang aku ni plak.. lukis gambar bab* dalam surat tu.. akekeke bangangnya kita Orang.. keesOkan hari nya.. surat tu diserahkan kepada pOmpuan tu thru member kita Orang yang satu sekOlah ngan budak pOmpuan tu.. lepas aku balik dari sekOlah, member kita Orang tu pOn g kat umah aku cakap aku ngan zeti dalam big trOuble la skang nieh.. pengetua sekOlah dia nak jumpa kita Org pagi esOk kOl 8.. aduhhhh.. aku ngan zeti dah gelisah.. keluh kesah.. tak tau nak buat apa.. menggigil je satu badan.. macam mana ni.. apa tindakan yang dOrang nak buat.. dak pOmpuan tu pun satu.. g repOrt plak kat pengetua dia kOnOn ada ancaman luar la apa la.. bOipren punya pasal kan.. hrmm memang aku bengOng time tuh..

pagi esOknya, aku ngan zeti dengan selamba badaknya mintak tOlOng ada sOrang cikgu pOmpuan ni.. mintak antar kat sekOlah dak pOmpuan tu.. cikgu tu pun cakap Ok.. tak de masalah.. happy dah ni.. skali, pengawas mai kat bilik darjah..
' zeti, huzaimah.. ustaz azhar nak jumpa..' haaaa terlOpOng ternganga aku ngan zeti.. macam mana plak penOlOng kanan pun tau cerita aku ngan zeti nieh.. last2 kita Orang pun masOk la kat dalam bilik ustaz azhar.. rupa2nya kat dalam bilik dia ada pengetua, guru disiplin dengan cikgu pOmpuan tu.. wOOOOhhhhh dia g repOrt kat pengetua rupanya... aku ngan zeti tertunduk.. berdiri tegak kat depan meja pengetua.. rasa cam nak je aku benamkan muka aku dalam lantai bilik pengetua tuh.. zeti pun rasa yang sama.. musti dalam hati dia kata.. nyesal aku masOk campur ngan urusan si emOt nieh.. hehehe.. pehtu.. depa2 tu pun tanya la..
'apa cerita ni sebenarnya sampaikan pengetua sekOlah *tOOOOOttttttttttt* ni panggil kOrang??' zeti dengan spOntannya menjawab.. budak tu kurang ajar cikgu.. ada ke dia panggil mak bapak kami bab*.. sO kami pun kutuk dia balik la.. dengan selambanya ustaz azhar menjawab balik..
'kalau dia cakap mak bapak awak bab*.. tak bermakna benda itu betul kan.. kenapa? memang betul ke? kenapa nak dilayan kalau dah tahu benda tu tak betul.. balik semula ke kelas.. saya tak nak dengar dah cerita2 mengarut ni.. nanti kami settlekan dengan pengetua sekOlah tu.. kamu tau tak kamu ni dah memalukan sekOlah'... wahhhhhh rasa cam samseng sekOlah lak aku time tu.. padahal pendiam gila.. tak reti nak bergaul dengan org.. skali.. wat hal lak aku ngan si zeti nieh.. malu nyer kami time tu.. Allah je tau.. menyesal tau bOdOhkan diri kerana seOrang lelaki.. pengajaran tu ahahaha..




naik bas
lagi satu alkisah kita Orang yang tak bOleh dilupakan sampai sekarang.. kita Orang kalau nak pergi mana2.. musti jalan kaki.. walaupun jauh.. tetap jalan kaki.. ye lah mana reti bawak keta lagi kan time sekOlah.. tapi, jauh macam mana pun kita Org jalan kaki, tetap kena balik umah sebelum pukul 7 petang.. sO, pada satu hari, kita Orang ke riverside majestic depan waterfrOnt.. tanpa disedari, jam dah menunjukkan pukul 6 lebih.. kita Orang pun cepat2 la jalan kaki.. sampai la kat area perhentian bas di mana banyak bas yang berkumpul2 di situ.. penat gila time tuh sebab jalan cepat2.. jauh kawasan tu daripada riverside lebih kurang 4km.. sebabkan nak cepat utk sampai ke rumah sebelum Org tua bising2.. kita Orang amik keputusan utk naik bas je ke rumah.. dah duduk di dalam bas.. cOnductOr bus tu pun belek2 tiket dia.. dia tanya kita Orang dengan nada marah.. nada yang agak garang.. cuak la jugak time tuh.. apa dia ni.. nak tanya pergi mana.. tapi marah2.. pehtu zeti pun jawab.. nak pergi ke kpg muhibbah..
'hahhhhhhhh???????????' cOnductOr bus tu meninggikan suaranya sambil dia jegil mata dia.. wahhh takut lah kita Org time tuh.. zeti pun cepat2 tanya.. bas ni menghala ke mana??
'kOrang nak pegi mana nie?? bas ni nak ke riverside lah.. nak pergi ke sana ke??' cOnductOr bus itu menengking2.. mak aiii memang cuak gila lah time tuhh.. dengan sepantas kilat aku ngan zeti sama2 mengangguk sambil zeti cakap ' ha ye kami nak ke riverside'.. nampak lah zeti menggigil2 time tuh.. aku plak nak tergelak besar.. punya la penat jalan kaki dari riverside nak balik ke rumah.. last2 bas tu bawak kita Orang balik semula ke riverside.. berdekah2 aku ngan zeti gelak.. even kalau di flashback sekarang pun.. musti kita Orang gelak sakan.. ye la punya la penat jalan kaki macam cartOOn sebabkan nak cepat sampai ke rumah.. last2 di hantar balik ke tempat asal wahahahaha... last2.. last chOice aku.. call abg aku je utk jemput kita Org kat riverside.. ahahaha




telefon
masa kita Orang sekOlah dulu.. kalau balik rumah je.. mesti nak call antara satu sama lain.. sampaikan apak aku balik keja membebel2 bila tengOk aku bergayut kat tepOn.. bersembang ngan sapa lagi kalau bukan ngan makcik sOrang nie.. "apa benda yang kOrang sembang yang tak berkesudahan nieh.. tadi kat sekOlah pun sembang2 jugak.. balik rumah sambung lagi kat telefOn" lebih kurang macam tu lah apak aku bebel..

alah, kalau dah berjumpa pun, still main telefOn gak.. aku pun tak faham kenapa aku ngan zeti ni pantang jumpa telefOn.. masa tu tak wujud lagi henpOn2 segala nieh.. arapkan public phOne ngan telefOn rumah je.. kalau dah berjumpa tu.. mula la gatal tangan nak kacau Orang lain guna telefOn.. kenkadang menyamar.. pehtu wat citer dOngeng la kat Orang tu.. call Ofis Orang lah.. tanya nama yang pelik2.. pehtu gelak macam Orang gila.. wakakakaka..

pernah satu masa tu kebetulan aku sakit suara.. serak dan garau suara aku time tuh.. macam jantan la lebih kurang.. pehtu kita Org pun wat la plan nk kenakan sOrang minah ni.. aku kenkOnOn jantan la nak ngurat budak tuh.. wakakaka bley tak budak tu percaya bulat2 yang aku ni jantan akekeke..

ada banyak lagi citer aku ngan zeti ni.. tak larat lak aku nak menaip kat sini hehehe.. bulan september 2005, zeti dah pOn selamat diijabkabulkan dengan suaminya yang tercinta iaitu mr ady.. tanggal 3hb OgOs 2006, mereka telah dikurniakan seOrang puteri bernama anis.. very the cute One wahahaha.. terOk ti, aku dah sik pandey kakar Omputih agik waaaaaaaaaaaaaaa.. ahahaha..
semOga persahabatan kami kekal hingga ke akhir hayat .. amin..
p/s- Oiii.. dOa² jak aku cepat bertemu jOdOh .. ahahaha cehwah.. sik malu ali jak ahahaha..

3 comments:

asphyxia said...

Macam pernah ku alami cerita ini. Tapi di mana ya?

emOtsuXX said...

ahaha di mana bumi dipijak.. di situ kejadian berlaku wakakakaka

asphyxia said...

Aok oh, Ali nang sik malu. Ekekekekekeek.....